Nu har vi återigen kommit till den tråkiga kategorin. Men som sagt, detta är subjektivt och jag bedömer kläderna dels efter egen smak, självfallet, men i denna kategori hamnar de kläder jag direkt tycker har något fel (ligger då inte hos bärarna utan kanske mer designen eller fittingen). 
Naomi Watts i Armani Privé. Vet inte varför, men tyget ser ut som att någon har tagit silvertejp och säkerhetsbälten från en bil och satt ihop dem. Det ser inte bekvämt ut, det har inget fall. Armani kan bättre än så här!
 
Chloe Graze Moretz i Miu Miu. Nej, nej, nej. Chloe är alldeles för ung för att gömmas i en uppenbarligen barock-inspirerad massiv klänning. Ett barnsligt, blommigt mönster och en hård korsett anser jag blir helt fel på någon som har en edgy, tuff stil egentligen.
Nicole Kidman i Louis Vuitton, kvällens enligt mig sämsta look. ALLT med det här är hemskt. Dels är tyget förskräckligt, men utöver det är BÄLTET jättefult och ser billigt ut. Dessutom är stylingen väldigt 00-talig. Inte på ett bra vis. Nicole är vanligtvis så stilsäker och fin, men detta var ett magplask. Synd. 
Och sist: Lady Gaga i Azzedaine Alaïa. Haha, ja vad ska man säga. Med den märkliga skärningen på ärmarna och de röda handskarna är detta en horribel look. Å andra sidan hade jag blivit grymt besviken om Gaga kommit i något annat. Så för att sammanfatta kan vi säga att ingen annan än Gaga bör ens försöka dra den här looken, det är endast hon som är mästaren. 
 
Vad har ni för tankar kring detta? Tyckte ni kanske rent av att någon av dessa looks var en riktig vinnare? 
Snart kommer ett inlägg upp med mina favoriter från galan i stort. 

Kommentera

Publiceras ej