Så har vi kommit till de fåtal personer som satsade på färg i år! Skojsigt! Några av mina absoluta favoriter finns i denna kategori. Vi tar en närmre titt. 
 
50 shades of Grey skådisen Dakota Johnson satsade på rött fodral från Saint Laurent. Mycket fint och stilrent, passar bra till hennes hudton. Roligaste anekdoten för kvällen var ju när reportern tyckte det var passande att ställa frågor till Dakotas mamma, Melanie Griffith, om vad hon tyckte angående dotterns insats i 50 shades. Mamma Melanie svarade att hon nog inte tänkte se filmen och Dakota, cringande som en annan, höll nog med om att det var bäst så. 
 
Rosamund Pike i Givenchy. Wow! Detta slår allt hon har burit denna säsong. Vilket bombshell. Älskart! Plus, jag vill också se ut sådär 2 månad efter att ha fött barn tack! 
Sophie Hunter (eller fru Cumberbatch sen alla hjärtans dag) i Lanvin. Supersnygg preggo-look. Hon har lyckats bära klänningar som passar magen utan att för den delen behöva se ut som ett barn (Keira Knightley). Passande, tystlåten look som passar sällskapet till en nominerad. 
Scarlett Johanson i Atelier Versace. OCH WOW!!! Älskar allt med detta (utom håret, är galet trött på Pixie cut). Älskar färgen, snittet, haslbandet. Kanske hade jag istället valt diamanter snarare än smaragder på örhängen och så.
Jennifer Hudson i Romona Keveza. Så snyggt! Älskar den här nyansen av gult, väldigt elegant. Önskar så att jag kunde bära gult, men tyvärr är det verkligen inte min färg. Typiskt. Men väldigt fint på Jennifer! De smaragdgröna örhängena och det smala bältet var verkligen pricken över i. Fint!
Anna Kendrick i Thakoon. Fin klänning, jag gillar skärningen på överdelen. Däremot är jag inte så förtjust i hur tydligt man ser fållningen på chiffongen i botten. Chiffong är ett svårt material att fålla, vilket gör att det ofta är bärtre att försöka hitta en annan teknik, eller ett annat material till galaklänningar. I vilket fall: Färgen klär henne och jag tycker det är kul att se henne i något liiiite tuffare och i en stark färg. Anna brukar annars satsa på lite mer pastelliga, söta looks. Dock måste jag säga att hennes oscarsklänning från 2013 var smashing. 
Slutligen, Solange Knowles i Christian Siriano. Siriano är ju en av få Project Runway vinnare som faktiskt har slagit igenom. Å andra sidan tror jag verkligen han hade lyckats även utan programmet. Men, åter till Solange. Edgy utan tvekan och väldigt hon. Sen kan jag ju inte säga att detta är min favoritstil, men jag kan ändå uppskatta hur väl det klär henne och att det är en cool look. 
 
 
Sammanfattningsvis: Mina favoriter måste vara Rosamund och Scarlett. Vad tycker ni? Vilka looks gillade ni bäst, sämst? Nästa gång utforskar vi de looks som tyvärr inte var så fina enligt mig och sen tänkte jag sammanfatta mina favoriter. 
 

1 kommentarer

Mini

02 Mar 2015 19:02

Såg just Knowles lilla ficka och den fick mig att faktiskt ÄLSKA klänningen! Haha, innan så var jag mer på ditt spår. Men fickor alltså. The loves.
Måste också tillägga att Hudsons skärp är my favourite part av hela galan!

Kommentera

Publiceras ej