En annan stor trend i år var att många gick utöver det vanliga, klassiska old Hollywood och tog sig an en riktigt sockersöt/sagolik look. Detta är en svår trend att bära upp: det krävs extrem nogrannhet med hår, makeup och accessoarer för att se till att looken inte faller över till att bli barnslig. Vissa lyckades väl med detta, vissa inte lika mycket. 
Först ut har vi Felicity Jones i Dior. Nej jag vet inte. Tycker att klänningen äter upp henne. Kanske hade den funkat med annan styling på hår och makeup, denna look är tyvärr en av de looks som faller över till att se ut som en kostym från en film. När man spelar på krinolinmodet (i detta fall en referens till Diors New Look 1947) så är det viktigt att resten av stylingen tas in i det moderna, annars känns det mest som en historisk kostym: vilket jag anser att detta tyvärr gör. Felicity verkar vara så pigg och sprallig som person, något som speglade de delarna av hennes personlighet hade varit bättre. Denna klänning hade istället passat Amal Alamuddin perfekt. 
 
Fina Jenna Dewan-Tatum i Carolina Herrera. Jag är en sucker för denna look. Hennes mörka hår är så fint mot den gula nyansen. Gulligt, men eftersom hon satsade på en smokey look på makeup och gick utan smycken lyckades hon balansera upp den gulliga klänningen perfekt. Tummarna upp för Jenna!

Ellie Kemper i Naeem Khan och Keira Knightley i Chanel. Ellie Kemper satsade på ett säkert kort. Egentligen inte en sockersöt klänning, men hår och makeup var det som pushade det över gränsen. En helt ok utstyrsel, men gör nog inget bestående intryck. Keira då? Ja, det är nu det hela blir extremt subjektivt. Jag har nämligen extremt svårt för chanels estetik när det kommer till klänningar. Jag hade det svårt redan med Diane Krugers oscarslook 2010 och då var den betydligt mycket mer spännande än denna. Stilen på klänningen är helt enkelt inte smickrande, framförallt inte på en gravid kvinna som Keira. Mönstret i kombination med volangerna (Gaah dessa volanger). Nej, njet, nein för mig. Keira är annars någon som är så trogen till sin egen estetik, lite edgy, lite grunge och lite hipster. Men detta ser jag inte Keira i. Tycker att hela hennes personlighet försvinner tyvärr, och hon ser för barnslig ut. Hela klänningen påminner mer om en barnklänning från 1800-talet.
Giuliana Rancic i Maria Lucia Hohan. Jag gillar verkligen denna klänning. Men allt detta övertas av hur otroligt mager Giuliana ser ut. Hon har alltid varit liten, men detta ser nästan läskigt ut. Jag hoppas att hon mår bra och att det bara var dagsformen/klännningens form som gav intrycket. 
 
Salma Hayek i Alexander McQueen. Alltså ååååh vad jag dör för denna klänning. Det gör nog alla som närde prinsessdrömmar som liten (Jag skulle vara prinsessa och heta Guldia (ännu högre än Silvia liksom). Haha. Men seriöst så älskar jag denna klänning, tycker den är drömlikt vacker, vilket är precis i stil med hur Sarah Burton har utvecklat Mcqueen. De två mest typiskt brittiska influenserna kombinerade: Kungligt och punkigt. Bältet rockar till det, medan tyget och siluetten är klassisk och regal. LOVE IT. Sarah visade hur skicklig hon är redan när hon designade Kate Middletons brudklänning och det är så kul att se att hon har fått börja klä röda mattan. Trots detta måste jag säga att jag inte är så förtjust i Salmas hår och smycken. Visserligen så ser hon så extremt gullig ut att man bara vill äta upp henne. Å andra sidan är hennes styrka hennes lite sexiga, mörka och dominanta stil. Hade varit coolt med en stram uppsättning till detta och ett sotat öga. 

1 kommentarer

Mini

16 Jan 2015 19:07

Helt rätt om Felicity Jones. Hade klänningen varit lite mindre hade den varit supercool.

Gud vad jag avskyr människor som passar bra i gult!

Igen, spot on på Keira. Och fjärilen på handen, välkommen till Underlandet? Nopedynope.

Rancic ser såå creepy ut på det där kortet. Hon ser verkligen undernärd ut :(

Jag tycker Salma Hayeks hår tar udden av den väldigt uppenbara uringningen. Men åh. Klänningen. Jag dör.

Alltså, gud vilka proffsiga kommentarer du gör!! Jag känner mig typ STOLT!

Svar: Hihi, gulle <3
lifeofkate.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej