En annan vårtrend som varit ihållande de senaste tre åren är sportmodet. Och är inte det härligt? Hur mycket mer praktiskt och bekvämt kan det bli? Jag tänkte rada upp lite outfits som inspirerar till ett bekvämt, sportigt men trendigt mode. 
 
Dagens karaktär är Emily Fields från Pretty Little Liars (porträtterad av Shay Mitchell). Anledningen till att jag har valt just Emily i denna uppsjö av karaktärer som får sporta denna stil (hehehehe, ordvits) är att jag dels såg klart senaste säsongen i förrgår och därmed har hennes stil i minnet, och dels för att jag anser att hon verkligen ihållande lyckas vara både trendsäker och på riktigt bekväm. Ofta när karaktärer ikläds "sportmode" slutar det med något som antingen ser otroligt obekvämt ut, eller som bara blir boring. Därför anser jag att Emily är det uppenbara valet.
 
Kan det bli mycket bekvämare än såhär? Det skulle i sådana fall vara i pyamas, and let's not go there. Älskar denna look, detta är perfekt att bara slänga på sig om man har bråttom iväg eller helt enkelt inte orkar piffa till sig. Samtidigt är looken stilenlig och chic. Jacka från Only, Jeans från H&M, Tröja  från Nelly, Skor från Diesel, Väska från Zign. 
 
 
Ytterligare en cool look. Jacka från Jofama, Tröja från Finders Keepers, Shorts från H&M, Skor från Jeffrey Campbell, Väska från Mint & Berry. 
 
 
Casual och chic i Jacka från G-Star, Jeans från H&M, Topp från H&M och Skor från Converse. 
 
Älskaaaar detta. Så himla bra idé att kombinera en sporttopp med en vanlig tubkjol. Topp från Adidas, Kjol från H&M, Skor från Fornarina. 
 
Emily har såklart träningsstilen down to a T. För det första, snälla kan jag kunna dansa så bra som hon gör? Nej? Okejrå, jag ger mig. Oavsett så älskar jag den här lite grunge-looken, lite Kurt Cobain inspo. Jag skulle bära det här på en promenad eller liknande. Shorts från Zara, Linne från Guess, Skjorta från River Island, Skor från Nike, Strumpor från Lindex och Bh från H&M. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej