Så, nu är jag tillbaka igen och tänkte uppdatera lite kring oscarsgalan. Jag tyckte tyvärr att det var ett riktigt tråkigt år i år. De som brukar ta ut svängarna och satsa på lite drama var antingen inte där, eller gravida och kunde inte ta ut svängarna som tidigare
 
Det fanns några tydliga trender i år och jag tänkte börja med det som rubriken antyder, den stora mängd ljusa och stilrena nummer det bjöds på. 
 
Först ut är Marion Cotillard i Dior. Nej säger jag bara på denna look. SÅ, så, så TRÅKIGT. Väntade mig mer av Marion som vanligtvis är så träffsäker. Egentligen är det inget större fel på klänningen, men hela stylingen är så tråkig. 
Zoe Saldana i Atelier Versace. Wow. Detta älskar jag. Dels är jag en sucker för draperingar och kroppskramande böljande klänningar, sen tycker jag färgen och stylingen passar Zoe så bra! Jättefint! 
Lupita Nyong'o i Calvin Klein. Love it! I och för sig så klär allt denna skönhet, men hon har en så fin stilkänsla och klär sig så perfekt för varje tillfälle och stämning. Dessutom roligt att se att Calvin Klein satsat på lite mer drama och bling senaste säsongerna och inte bara kört deras klassiska, avskalade, enfärgade looks. Även om jag älskar den klassiska Calvin-looken så är det kul att se lite innovation, samtidigt som de behåller lite av sin signaturstil. 
Julianne Moore i Chanel. Ja, ni vet ju sen tidigare att jag inte gillar Chanels galaklänningar. Men, jag måste förvåna er och säga att jag faktiskt gillade denna. THANK GOD så hade de inte puffat upp höfterna som de brukar göra, vilket är vad jag har svårt för. Så, tro det eller ej, TUMMEN UPP för Julianne (även om jag har svårt att acceptera rosorna på höften....)
Kerry Washington i Miu Miu. Jättefin look. Kanske inte osar av Oscarselegans, men ändå snyggt och stilrent. Jag älskar tyget på kjolen, man kan riktigt se hur tungt och fint det är i kvalitén. Smickrande för hennes kroppsform är det också. 
Reese Witherspoon i Tom Ford. YAY. Som jag väntat hela galasäsongen på en Tom Ford och nu kom den. Så snyggt och stilrent, även om det kanske inte var det mest vågade. Men som sagt, alla spelade på säkra kort i år typ. Klänningen ser på bild (tack vare tusentals kamerablixtar) vit ut, men är i själva verket ljust ljust isblå. Väldigt vackert och ett smart sätt att liva upp en väldigt klassisk siluett. 
Gwyneth Paltrow i Ralph & Russo. Passar Gwyneth så himla bra! Kanske inte klänningen jag själv skulle valt, men den ser onekligen fantastisk ut på henne! Älskar de maffiga örhängena och den enkla frisyren! Mycket snyggt!
 
Jennifer Aniston i Versace! Love it! Påminner mycket om Reeses klänning från Golden Globes, men lite Anistonifierad (ord jag nyss uppfann, deal with it). Detta är såå fint, men det är också precis min smak och jag vet att andra tyckte denna look var tråkig. NEJ säger jag, endast klassisk och samtidigt edgy. 
 
Jenna Dewan Tatum i Zuhair Murad. Denna kvinna går från klarhet till klarhet! Hon vet verkligen exakt hur hon ska klä och styla sig för att lyfta fram sina bästa drag. Hon lyckas dessutom klä sig snyggt utan att sticka ut för mycket (då hon själv inte var varken nominerad eller medverkande i en film utan endast där i form av sällskap). 
 
 
Så, det var denna kategori. Imorgon kommer nästa inlägg upp, då vi djupdyker i de ljuvliga pastell-klänningarna. Innan dess ska jag försöka få upp ett inlägg om färganalys till Emmi också, hihi. 
 
MEN, som avslut, vad tyckte NI? Vem var bäst i denna kategori? Själv tycker jag Zoe och Jennifer. Diskutera, kommentera alla ni (tre) som har inlogg till min blogg, haha. 
 
 

1 kommentarer

Emmi

26 Feb 2015 11:08

Åh Zoe och Jennifer var definitivt i toppen i denna kategori! Många looks kändes enkla och stilrena men de flesta blev lite för enkla och därför tråkiga och förutsägbara.

Svar: Håller helt med! Så himla märkligt, förstår inte varför inte fler tog ut svängarna.
lifeofkate.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej