För den som inte känner sig hemma i Olivia Popes business-stil så är den lite flörtiga, bohemiska stilen ett bra alternativ. Och när jag säger bohemisk så menar jag inte nödvändigtvis blomsterkronor och manchesterjeans (det lämnar vi till tonåringarna i år), utan det finns age appropriate sätt att få en bohemisk touch på sin look. 
 
Eftersom jag anser att TV- och filmkaraktärer så perfekt summerar en stil (eftersom modet fungerar som ett narrativ är det avgörande för en karaktär att stilen förblir konsistent under seriens gång, eftersom personlighet och andra drag riskerar att försvinna när stilen altererar för mycket). 
 
För denna stil har jag därför valt ut karaktärer Zoe Hart från tv-serien Hart of Dixie (porträtterad av Rachel Bilson). Zoes stil består ofta av mönster på mönster, mycket färger och blandningar av smycken. Eftersom serien utspelar sig i Amerikanska södern så bjuds det ofta på inspo för vår- och sommarmånaderna. Dessutom är den bohemchica stilen lättare att återskapa på en budget, eftersom det dels finns större utbud och dels eftersom stilen oftast passar med plagg i billigare tyger såsom bomull, linne och jeanstyg. 
 
Denna look passar perfekt kommande månad, en utmärkt april-outfit. En cool jacka bryts av med böljande tyger och jeans i boyfriends-modell (OT, när ska egentligen skinny jeans för herrar börja refereras till som girlfriend-jeans????). Jacka från One Green Elephant, Jeans från Zara, Skjorta från H&M, Skor från Aldo, Skärp från DAY Birger et Mikkelsen, Halsband från Gynning Design. 
 
Åh vad kär jag genast blev i denna outfit. Dels känner jag för att direkt dra på mig denna outfit och gå och jobba på en gård. Eller kanske bara slänga över en skinnjacka och gå ut i solen. Either way, fin outfit! Jeans från Zara, Linne från H&M, Skor från Converse, Skarf från Hilfiger Denim, Halsband från Dogeared, Skärp från DAY Birger et Mikkelsen.
 
 
Som sagt, Zoe Hart blandar gärna starka färger med järva mönster och slänger in lite geometriska former. Detta är ett utmärkt exempel på detta och jag älskar att de alltid lyckas så bra. Denna outfit innehåller både statement-örhängen, leomönster, färg OCH glansig handväska och ändå känns den inte over the top. Kavaj från H&M, Jeans från Calvin Klein, Blus från River Island, Örhängen från H&M, Skor från Zara och Väska från Guess. 
 
 
Ytterligare en look från Zoe. Denna gång en lite kaxigare, med mycket skinndetaljer. Själv är jag inte ett stort fan av skinn som material på annat än väskor och skor (eventuellt en jacka). MEN, jag kan uppskatta att det är snygga på andra. Shorts från H&M, Jacka  från Zara, Skjorta från Zara, Skor från Guess, Halsband från Snö. 
 
Nämen, vi kör väl en fest-outfit också. Tricket för att få till en bohemisk klädstil på en fest med lite finare klädkod är att köra på en klassisk look men med lite mönster eller färg på accessoarerna. Klänning från Esprit, Skor från Steve Madden, Halsband från Snö, Armband från Snö. 
 
 
Så, det var allt för denna gång. Hoppas ni kan få lite inspo från detta, och att ni gillade det. :) Jag återkommer om några dagar med lite mer vårinspo. 
 
 

1 kommentarer

Mini

28 Mar 2015 11:02

Hahaha, nu känner jag också för att åka ut på landet och jobba med kor! Superfina kläder! Har en challenge för framtiden: återskapa en dyr outfit i med budgetköp och DIY :D

Svar: Absolut, det ska jag försöka göra :)
lifeofkate.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej