Så, den 72:a Golden Globe galan gick av stapeln den 11 januari och i sedvanlig ordning innebar det en herrans massa fina klänningar. 
 
Till skillnad från Oscarsgalan som är det största eventet på året då alla tar ut svängarna rejält så brukar Golden Globes innebära mer avskalade och klassiska looks. Jag tänkte gå igenom några av dessa fantastiska utstyrslar och ge mina egna åsikter på ämnet. 
 
 
Som sagt, klassiska looks var stort i år. 
 
 
Först ut har vi dessa damer, Anna Faris i Reem Acra och Camilla Alves i Monique Lhuillier. Jag ÄLSKAR båda dessa looks, de är så perfekt valda efter båda kvinnors färgskalor och personlighet. Tycker hår och Makeup på Anna är perfekt, ger en liten edgy touch till en annars väldigt ljuv look. Camilla är så vacker i denna look. Den rosa nyansen, håruppsättningen, allt passar henne väldigt väl. Dessutom var det ett gott val att gå utan både halsband och armband, det ger den här svala looken extra elegans. 
 
Reese Witherspoon i Calvin Klein. WOW. Detta är en av mina absoluta favoritlooks från kvällen. Mycket säkert kort, men detta funkar. Allt med detta är fantastiskt: Håret, smyckena och alltså denna klänning. Fullträff.
Uzo Abuda från Orange is the new black iklädd Randi Rahm och Kate Beckinsale i Elie Saab. Jag gillar Uzos look. Tycker att den passar henne och hennes figur väldigt väl, och det röda inslaget i glittret är uppfriskande. Sen är det definitivt inget fel på Kates look, men jag kan tycka att den är lite... tråkig. Har sett det här på henne så många gånger förut. Med hennes färgsättning borde hon dessutom kunna bära upp starka färger. Något klargult eller knallrosa hade varit skoj.
 
Amy Adams i Atelier Versace. OH. MY. GOD vad jag älskar denna klänning. Även detta år har Amy lyckats totalt. Denna isblå nyans mot hennes röda hår är så perfekt och stilen på klänning och hår passar henne så fint. Tillsammans med Reese's Calvin Klein är denna min absoluta favorit. 
Svart var en annan trend i år. Här på Patricia Arquette i Escada och Gina Rodriguez i Badgley Mischka. Säkra kort båda två, men kanske inte det mest spännande jag har sett. 
 
Diane Kruger i Emilia Wickstead. Fin look på fina Diane, men även hon har satsat på samma typ av look senaste åren, vilket gör detta till lite tråkigt.
Julianne Moore i Givenchy. Vet att många älskar denna look och även jag tycker att den är fin. Tycker att det är roligt med kvinnor över 50 som vågar ta ut svängarna på dessa event. Fantastiska Julianne passar så väl i lite vågade plagg, detta inget undantag. För övrigt känner jag med hennes hår. Som egen innehavare av tunt år så ser jag precis vad som har hänt: frisören har haft i för mycket produkter vilket gör att håret börjar hänga och blir stripigt efter bara några minuter. Trist. Men samtidigt kul med ett avbrott från alla perfekta hollywodsvall. 
 
Kvällens nykomling: George Clooneys nyblivna fru Amal Alamuddin i Dior. WOW vilken kvinna säger jag bara. Hon är en människorättsadvokat som varit rådgivare till Kofi Annan, ingått i ett FN-team som försöker lösa Palestina-Israel konflikten samt försvarat wikileaks whistleblowers. WOW. Kan vi alla bara ta ett moment att beundra henne?...
Så. Modemässigt då? Nja säger jag. Tycker tyvärr att hon försvinner i denna skapelse. Det blir för mycket kostym (Uppenbarligen en referens till Audrey Hepburn i Breakfast at Tiffanys). Amal är så vacker och cool, hon kunde ha tagit ut svängarna betydligt mycket mer. Tycker exempelvis att den röda klänningen hon bar kvällen innan sitt bröllop var betydligt mer spännande än detta. 
 
 
Så, nästa inlägg går vi in på de sockersöta looksen, som även de var en stor trend i år.
 

1 kommentarer

Mini

16 Jan 2015 19:00

Tyckte Anna Faris bara försvann i sin klänning, och håret passade inte alls till den! Liite mer färg på undertyget hade väl inte varit så farligt?

Och Abuda, vilken daam! Such class!

Sättet som Adams klänning sitter över hennes bröst är min favoritdel. Haha!

Also, Alamuddin är ju underbar. Tyckte hennes klänning var lika classy som hon, och jag menar, man tror att den ska vara tråkig, sen ser man tygsvallet och urringningen och ba, aaah!

Svar: Men jag gillar hur håret skär sig. Tänker att det skulle bli så extremt sockersött om det passade till den mjuka klänningen. Men visst, lite färg på undertyget kunde passat, helst i en guldig nyans, hade passat hennes hudton.
Alamuddin har egentligen inga stora fel, jag bara önskar att hon skippat handskarna.
lifeofkate.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej