En annan tydlig trend i år var ljuvliga, luftiga, pastellfärgade klänningar. Denna trend har hållit i sig länge nu. Minns inte riktigt när spetstrenden kickade in ordentligt, men runt 2011? I vilket fall måste jag kreditera Elie Saab som trendsättaren här och alla andra har bara hängt med liksom. 
 
Either way, nu drar vi igång. 
 
Felicity Jones i Alexander McQueen. Jag älskar toppen, tycker den klär henne fint, men sen blir något alldeles för Disney-prinsessigt när vi kommer till kjolen. Överlag har jag svårt för sidenduchesse, det blir väldigt pråligt och prom-aktigt. Det är ett vackert tyg, men det kräver en bra design för att klara kamerablixtar. Du måste kanske helt enkelt vara en prinsessa, eller en stilsäker och erfaren drottning för att pull it off. Kort sagt; Du behöver en tiara. Och en hemsk massa bling. Och ett riddarband. Osv. 
Sarah Burton på McQueen var ju designern bakom Kate Middletons brudklänning, och kanske är det helt enkelt så att kungligheter bär McQueen lättare. 
Den där sabla sidenduchessen återkommer. Här på Viola Davis i Zac Posen. Återigen; jag gillar överdelen men har problem med prinsesslooken på nederdelen. Du måste ärligt talat vara en prinsessa för att kunna bära den. Den sneda skärningen i tungt siden är reserverat för kungligheter och brudklänningar. Sorry. Men trots detta en fin nyans på Viola. 
Chrissy Teigen i Zuhair Murad. Återigen en fin nyans på Chrissy (som jag å andra sidan är säker på är fin i allt).Jag gillar nederdelen med det slitsade släpet och de olika materialen. Sen är väl inte överdelen århundradets mest spännande, lite upprepning på vad hon burit tidigare. 
Anna Faris i Zuhair Murad. Jag gillart! Kanske särskilt för att det är just Anna som bär den. Hon är lite tillbakadragen och kör på väldigt avskalad look i övrigt, vilket gör att denna klänning funkar. På en annan person kunde den lätt ha blivit lite prinsessig. Extra plus för bältet i midjan!
Kvällens snackis: Jennifer Lopez i Elie Saab. Wow! Stunning! Vackra Jennifer passar ju i och för sig i det mesta. Spännande att en nudefärgad klänning kan bli kvällens snackis, men så var det. Kanske just för att då alla andra körde på väldigt enkla looks så stod denna ut. Mycket fint. Önskar att jag också kan ha den urringningen när jag är över 40, men jag betvivlar det haha. 
Emma Stone i Elie Saab även hon. Nu blir det svårt. Det är inget fel på klänningen i sig men jag HATAR färgen. Eller kanske är det inget fel på färgen, bara att nyansen verkligen inte passar henne? Den får hennes hy att se gulaktig ut vilket aldrig är skoj. Men samtidigt är det ju en vågad färg och väldigt innovativt. Så jag vet inte. Jag har mixed feelings. 
Keira Knightley i Valentino. Detta är tusen gånger bättre än det hon bar på Golden Globes, men fortfarande ingen fullträff. Om de hade avstått från att brodera in texter på kläningen kanske det hade varit bättre. Nej, Pregnancy Style har varit svårt för Keira känns det som och det verkar som att hon inte riktigt funnit sin egen estetik. 
 
Slutligen, Oprah Winfrey i Vera Wang. Ack Oprah! Förutom att vara världens häftigaste kvinna så lyckades hon också välja en klänning som passade hennes form perfekt. Plus. Man kan aldrig kritisera Oprah right? She is above that. 
 
 
Så, vad tycker ni? Vem klädde sig bäst? Håller ni med mig? Mina favoriter i denna kategori var Jennifer Lopez och Jennifer Lopez släp. Haha. Nej ärligt, den enda kläningen jag gillade i denna kategori var JLos. Imorgon tittar vi istället på kategorin: Mörkt och sultry. 
 

Kommentera

Publiceras ej