Nu till den tråkiga kategorin. Tänkte mycket på om jag ens skulle göra en sådan kategori. Men sen kände jag att vissa looks inte passade i någon av de andra kategorierna och som jag definitivt hade mycket att tycka. Som sagt, smak är extremt subjektivt. Alltså inte sagt att någon är FUL. Tvärtom. Detta är de som faktiskt lyckats väldigt bra tidigare år, men som jag inte fölll för i år. 
 
Lana Del Rey i Travilla och Melissa McCarthy i DIY klänning från plagg i hennes garderob. Okej. Lana. Vart ska jag börja. Klänningen ser tyvärr mest ut som en Lilla sjöjungfrun klänning från en leksaksaffär. Lana är annars så himla träffsäker så detta gjorde mig förvånad. Och Melissas klänning är inte så smickrande för hennes figur och enligt min åsikt så göms hon lite bakom allt tyg. Däremot är det så himla häfigt att den är sydd av olika plagg från hennes egen garderob. Eco thinking deluxe!
Lena Dunham i Zac Posen och Laura Prepon i Christian Siriano. Egentligen är det inget större fel på dessa klänningar, det är mest detaljer som stör mig. Med Lenas klänning så är det passformen: den är inte fixad vilket inte är ok för ett röda mattan event, den skulle tas in i midjan, och rynkningen gör att blixtarna speglas vilket inte gör varken tyget eller Lena rättvisa. Plus, detta lever inte upp till hennes fantastiska gula nummer från förra året. Och Laura. Där är det mest att jag är förvånad över att det är en Christian Siriano. Detta känns inte som hans estetik? Edgy och coola Laura kan ta ut svängarna betydligt mycket mer än denna damiga look. 
De überhäftiga programledarna Tina Fey i Antonio Berardi och Amy Poehler i Stella McCartney. Egentligen inget stort fel, men gillade de klänningar de bar under Öppningsmonologen bättre. 
Katherine Heigl i Zac Posen och Cindy Crawford i Versace. Först och främst, nu kommer det extremt subjektiva: Jag HATAR scubatrenden. Verkligen. Typ det fulaste jag vet inom mode. Så jag har redan problem med tyget på Katherines klänning. Plus passformen, det ser ut som att klänningen sitter för långt ner, vilket tvingar ner hennes hållning. Hade gärna sett henne i något blommigt, lätt, luftigt. Cindys klänning ser mer ut som Resort Wear än röda mattan. Den känns inte som att den lever upp till de High Fashion nummer vi sett i övrigt från galan.
 
Robin Wright i Ralph Lauren och Jemima Kirke i Rosie Assoulin. Okej. Det finns en anledning till att Ralph Lauren inte är den mest representerade i röda mattan sammanhang. Och denna look tyckte jag tyvärr var väldigt trist och faktiskt lite märklig. Den känns väldigt 00-tal (typ kring millenieskiftet) och inte alls smickrande för Robin som annars brukar vara extremt elegant. Med Jemima vet jag inte riktigt om jag tycker att det är jättecoolt eller hemskt. Men capen fick mig ändå att säga not so great. Om det istället hade varit en topp hade looken varit cool! Dessutom hade det passat bättre med en snävare kjol. Sen känns Jemima som en person som inte riktigt funnit sin röda mattan stil ännu. Men ändå en improvement från tidigare år. Plus. Vem behöver vara best dressed när man är så sassy som Jemima? 

1 kommentarer

Mini

16 Jan 2015 19:28

Haha, är hemskt för jag tycker att det här är det mest spännande...

(Vad är scubatrenden för något?)

Du satte verkligen fingret på det när du beskreb Robin Wright som "00-tal". Känner mig lite obekväm med benen som syns under det där svarta, dessutom.

Tyckte Tina Fey var SUPERSÖT i sin klänning, vilket kanske inte så representativt för henne?

Är så kluven om Dunham. Cool och edgy, men åh. Nä, jag venne.

Svar: Hahaha, jag ska ju erkänna att jag också älskar detta. Känns så mänskligt på något sätt.
Scubatrenden är alltså trenden med plagg sytt i dykardräktstyg. Fruktansvärt. Blä.

Tina är verkligen söt... det är det som känns så fel. Precis som att Amy känns så påklädd, hon har alltid vågade urringningar och puts it out there. Så kändes som att de inte var helt bekväma och sig själva.

Håller helt med om Dunham. Verkligen inget fel på klänningen. Det är bara att designern skulle ha sett till att ha en fitting innan och tagit in midjan för att undvika att tyget såg så osmickrande ut. Det är det som är tråkigt. Fem minuter för designern skulle ha gjort detta till en topplook.
lifeofkate.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej