Idag tänkte jag utforska oscarsgalans Femme Fatals, alltså de mörka och sultry-fyllda looksen.
 
Kelly Osbourne i Rita Vinieris. Bra jobbat till Kelly. Passar hennes kroppsform bra, men även hennes personlighet: Lite söt, lite rockig. 
Patricia Arquette i Rosetta Getty. Nja. Bättre än Golden Globes, men fortfarande ingen fullträff. Men hennes tacktal mina vänner: GIRLPOWERRRRR säger jag (Och Meryl Streep och JLo haha). 
Margot Robbie Saint Laurent. Love it! Jättefint och jag älskar halsbandet! Men kanske inte en direkt oscarsvärdig look? Känns mer som efterfest-material eller eventuellt SAG? 
Sienna Miller i Oscar de la Renta. Mja. Nja. Äsch jag vet inte. Tycker inte denna går upp mot hennes Miu Miu- look från Golden Globes faktiskt. Lite tråkigt. 
Cate Blanchett i John Galliano för Margiela. Cate är ju jättevacker och det är härligt hur fint halsbandet matchar hennes ögon. Men, den lever inte upp till hur drömmig hon såg ut förra året. 
Jessica Chastain i Givenchy. Fint, sexigt, elegant och klassiskt på samma gång! Bäst i denna kategori! Skönt dessutom då Jessica har haft en modemässigt tveksam säsong i år, så denna Jessica Rabbit-look får tummen upp! 
Och sist ut i denna kategori: Rita Ora i Marchesa. Dramatiskt och väldigt Rita, så kul! Jag gillar denna klänning. Däremot hade denna klänning passat bättre till mörkt hår tror jag. Det vita håret skär sig mot den fylliga guldiga nyansen på broderierna. Ena Designern bakom Marchesa var själv där, Georgina Chapman, och hon såg ut såhär.
 
Så, nu frågar jag er igen, vad tyckte ni? Min favorit var Jessica Chastain. Imorgon ska vi kika på de få som bjöd på en riktig färgklick. 
 

Kommentera

Publiceras ej